duminică, 30 martie 2014

Cele mai reuşite 10 maşini din ultima săptămână

Alfa Romeo MiTo by Vilner
Bulgarii de la Vilner au recidivat. De data aceasta cu un Alfa Romeo MiTo plin de personalitate. Maşina a primit un pachet complet, chiar dacă până acum Vilner se concentra mai mult asupra interiorului. Bulgarii au vopsit caroseria într-o culoare roşie, cu efect lucios, în vreme ce mânerele uşilor, carcasele oglinzilor, grila frontală şi deflectorul au primit culoarea neagră. Nu puteau lipsi jantele de 17 inch şi terminaţiile evacuării de culoare gri. Interiorul a fost decorat cu piele Nappa la nivelul portierelor şi al scaunelor. Plasticul a primit un efect argintiu, iar în portbagaj a intrat perfect o geantă creată special. În premieră, Vilner s-a îngrijit şi de ceea ce găsim sub capotă: motorul 1.4 MultiAir sare de la 155 la 200 de cai putere, iar cuplul motor de 230 la 279 Nm.


Mercedes
Chiar dacă Mercedes nu a propus încă o versiune Black Series pentru deja performantul A45 AMG, Mulgari şi RevoZport au gândit un kit de caroserie care să-i ţină locul. Cei doi tuneri au ales o culoare galbenă pentru caroserie, întocmai tradiţionalelor exemplare Black Series. Galbenul contrastează cel mai bine cu negru, motiv pentru care a fost instalată o extensie din fibră de carbon pentru spoilerul faţă şi două aripi din acelaşi material. Prizele de aer ale spoilerului au fost şi ele înegrite, iar capota a fost înlocuită cu una din fibră de carbon, cu nervuri. Posteriorul este dominat de un eleron generos şi de un deflector din fibră de carbon, ambele inspirate de cele întâlnite pe Mercedes A45 AMG Edition 1. Modificările pentru motorul supraalimentat de 2.0 litri vor sosi ceva mai târziu, ceea ce înseamnă că cel de la volan va fi nevoit să se mulţumească cu 360 de cai putere şi 4.6 secunde până la 100 de km/h.


Mercedes SLS AMG Black Series by Domanig
Deşi nu sunt atât de populari, tunerii germani de la Domanig au vrut să îşi facă apariţia în presa de specialitate cu un kit de impact pentru Mercedes SLS AMG Black Series. Punctul central al modificărilor a fost motorul AMG V8 de 6.3 litri, dispus să ofere 631 de cai putere în versiunea standard. După tratamentul celor de la Domanig sub capotă şi-au făcut loc 800 de cai, ţinuţi sub control de o suspensie KW cu amortizoare reglabile. Garda la sol, ajustabilă hidraulic, poate fi controlată chiar şi prin intermediul unei aplicaţii instalate pe telefon. Exteriorul este personalizat de jante de 20 de inch pe faţă şi 21 de inch pe spate. Pneurile sunt asigurate de Pirelli, cu dimensiuni de 285/30 ZR20 şi 325/25 ZR21.


Volkswagen Golf R by B&B Automobiltechnik
Actualul Volkswagen Golf R a şi intrat în atenţia caselor de tuning. Specialiştii de la B&B Automobiltechnik au pus la cale trei kituri de putere pentru hot-hatch-ul german care livrează 300 de cai şi 380 de Nm în varianta standard. Primul nivel costă 1298 de euro şi promite 360 de cai putere şi 450 Nm doar prin simpla recalibrare a sistemului ECU. Al doilea nivel costă 3950 de euro şi garantează 385 de cai putere, însoţiţi de 480 Nm. Cel mai puternic nivel ajunge să coste nu mai puţin de 9850 de euro, însă valoarea puterii ajunge la un total de 420 de cai şi 530 de Nm. B&B garantează că nivelul doi al kitului său îi poate asigura hot-hatch-ului un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 4.5 secunde. Kitul este completat de un sistem de răcire cu ulei, de amortizoare de performanţă şi de jante de 20 de inch, în spatele cărora se ascund etrieri cu şase pistonaşe.


Tesla Model S by T Sportline
Pachetele de tuning pentru modele electrice sunt destul de rare. Motiv pentru care nu puteam lăsa să treacă neobservat kitul celor de la T Sportsline, care au achiziţionat un Tesla Model S în valoare de 123.000 de dolari şi l-au transformat într-un model exotic de peste 205.000 de dolari. Printre modificările în valoare de peste 80.000 de dolari se strecoară un set de jante de 21 de inch, forjate, cu un preţ de 7500 de dolari, şi un kit de caroserie din fibră de carbon, evaluat şi el la 5250 de euro. Pentru a proteja vopseaua şi pentru a oferi un aspect mat, tunerii au ales o folie 3M care costă 6000 de dolari. Tot folie 3M a fost aplicată şi pe geamuri, însă valoarea sa a fost de „numai” 1500 de dolari. Tot pe lista îmbunătăţirilor se află şi tapiţeria de 25.000 de dolari şi sistemul audio care valorează 9500 de dolari.

BMW M6 by PP-Performance
Chiar dacă a ieşit la pensie de mai bine de doi ani, vechiul BMW M6 încă se bucură de atenţia caselor de tuning. Coupe-ul bavarez a fost transformat radical de cei de la PP-Performance şi Fostla prin adăugarea unei folii mate de culoare galbenă. Carcasele oglinzilor, capota şi extensia spoilerului faţă au fost şi ele revopsite, însă beneficiază de un aspect care imită fibra de carbon. Jantele standard au fost înlocuite cu unele de 22 de inch, încălţate cu pneuri sport. Suspensia a primit şi ea eticheta H&R, în vreme ce evacuarea a fost înlocuită cu una sport de la Eisenmann. Modificări importante sub capotă, acolo unde motorul V10 de 5.0 litri este gata să sară de la 507 la 537 de cai putere. Cuplul motor urcă şi el de la 520 la 545 de Nm. Graţie aportului de putere, M6 poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 4.3 secunde, cu 0.5 secunde mai rapid decât modelul de serie. De asemenea, viteza maximă poate atinge 300 km/h.
Mercedes A45 AMG by Posaidon
Revenim la Mercedes A45 AMG şi chiar la fraţii săi de platformă, CLA45 AMG şi GLA45 AMG, pentru că pachetul celor de la Posaidon este valabil pentru toţi membrii compacţi ai familiei de performanţă din Affalterbach. Pachetul de modificări promite trei niveluri de putere pentru motorul supraalimentat de 2.0 litri. El poate oferi 385 de cai şi 485 de Nm în primul nivel şi 405 cai cu 490 Nm în al doilea nivel. Totuşi, cea mai puternică alternativă ar urma să se nască la nivelul trei, acolo unde motorul dezvoltă 445 de cai şi 535 de Nm. Deşi oferă aceste trăsături demne de invidiat, Posaidon joacă sincer şi le recomandă clienţilor săi să adopte doar primul pachet, pentru că CLA45 AMG, A45 AMG şi GLA45 AMG nu sunt făcute să se descurce cu un cuplu mai mare de 500 Nm.

Volkswagen Golf 7 by Ingo Noak
Pentru posesorii actualului Volkswagen Golf 7 în versiunea 1.4 TSI, tunerii de la Ingo Noak, anonimi până în prezent, au decis să ofere un set de modificări importante. Ele sunt în primul rând de ordin estetic, caroseria primind un spoiler frontal redesenat, praguri laterale şi o extensie pentru spoilerul posterior. Spatele a mai primit şi o evacuare dublă, montată central, completată de un eleron montat pe hayon. Jantele standard au fost înlocuite cu unele de 20 de inch din aliaj uşor şi încălţate cu pneuri 235/30 R20. Lista de opţionale mai include şi o suspensie semnată KW Inox Line. Sub capotă, se găseşte un modul pregătit de RaceChip Ultimate, care creşte puterea de la 140 la 180 de cai şi cuplul motor de la 250 la 315 Nm.

Audi RS5 Cabrio by Senner Tuning
Şi pentru că vremea de afară este favorabilă decapotabilelor nu puteam să nu ne oprim şi la Audi RS5 Cabrio, care a ajuns în ateliere Senner Tuning pentru a se echipa cu ceva mai mulţi cai sub capotă. Mai întâi, Senner a instalat un eleron din fibră de carbon, jante mbDesign KV1 de 20 de inch cu pneuri Dunlop Sport Maxx GT, o suspensie KW şi frâne din carbon ceramic. Acoperişul rămâne rabatabil până la o viteză maximă de 60 de km/h. Motorul V8 de 4.2 litri a fost echipat însă cu un ECU recalibrat şi dezvoltă acum 504 cai putere şi 478 Nm, cu 54 de cai şi 48 Nm mai mult decât versiunea de serie. Mulţumită noilor resurse, decapotabila poate accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 4.2 secunde, garantând o viteză maximă de 300 de km/h. Preţul îmbunătăţirilor aduse de Senner ajunge la 14.900 de euro.
Audi TT-RS by HPerformance
Tunerii de la HPerformance au decis să vină în întâmpinarea clienţilor cu două variante de tuning pentru modelul Audi TT-RS. Exemplarele au fost vopsite în două culori diferite: unul în negru mat şi altul în alb perlat. Chiar şi aşa, ambele fac uz de acelaşi motor cu cinci cilindri de 2.5 litri. Agregatele au fost modificate pentru a putea livra 500 de cai putere şi 710 Nm, cu mult peste versiunile standard de 340 de cai şi 450 Nm. Tot la puncte comune putem trece amortizoarele Bilstein, stabilizatoarele H&R şi frânele din carbon ceramic aparţinând performantului R8 GT. Pe viitor, HPerformance intenţionează să urce puterea motorului la 700 de cai.

Niciun comentariu: