duminică, 30 martie 2014

Inovatii de ultima ora si tehnologii de varf. Cum impresioneaza noul Audi A8: Test-drive integral

Concurenta in clasa premium este una acerba, iar eu as caracteriza-o pe scurt, lupta titanilor. Regulile jocului sunt dictate de germani, Audi, Mercedes si BMW. Astazi voi testa unul din titanii acestei batalii…Audi A8.

Fata de Mercedes, care pune accentul pe confort, si BMW, care mizeaza pe eficienta si dinamica, Audi a ales sa impresioneze prin tehnologie! A rezultat o masina cu inovatii de ultima ora. Dar sa luam pe rind arsenalul high-tech al noului A8. Toate modelele, chiar si cel mai slab, dotat cu un diesel V6 de 3,0 l volum, sunt echipate in varianta standard cu suspensie pneumatica. Sistemul ii permite soferului sa modifice garda la sol, dar si duritatea suspensiei.

Tot standard este si tractiunea integrala, dotata cu diferential central Torsen care distribuie puterea intre punti in proportie de 40/60. La fel, toate modele vor avea cutie automata in opt trepte, Audi A8 devenind prima limuzina de lux care generalizeaza aceasta cutie. Treapta a sasea are raport de demultiplicare unitar, iar a saptea si a opta sunt pentru mersul pe autostrada. Caroseria din aluminiu se afla la a treia generatie, cantarind doar 231 kg, cu 40% mai putin decat una clasica din otel.

Farurile bi-xenon sunt standard la toata gama. Optional se pot comanda faruri integral cu LED-uri. Noua centrala de comanda MMI cu display color de 8 inci este de asemenea standard. La fel ca si scaunele fata cu reglaj electric in 12 directii si sistemul pre-sense basic. Acesta din urma ofera un pachet de masuri preventive de protectie, alte trei stagii fiind disponibile optional. Atat de multe dotari standard importante nu are niciun alt competitor din clasa de lux.

Daca vorbim de interior, atunci Audi poate fi catalogat drept etalon in clasa. Materialele sunt impecabile, lemn dintre cel mai bun, piele dintre cea mai fina. Peste tot predomina aluminiul, chiar si butoanele sunt imbricate in acest material. La toate, se adaoga cel mai performant system audio, Bang&Olufsen. Ce-i drept, pretul este cam piparat, peste 7000 euro.


Ergonomia este de asemenea exemplara, chiar daca manerul schimbatorului, similar celor de pe iahturi, este exagerat de mare si de aceea disproportionat. In schimb, sistemul MMI are cele mai clare comenzi pe care le-am intalnit vreodata, iar gruparea butoanelor este foarte logica. Doar ca displayul este mai mic decat la BMW, avand doar 8 inci, fata de 10,2 inci. Scaunele din fata sunt superbe si au standard reglaje electrice pe multiple directii, sunt incalzite, si optional racite si ventilate. Totusi, nu au toate programele de masaj intalnite la Clasa S.

Aici in spate am la dispozitie toate gadgeturile de ultima ora. Un system multimedia cu DVD, system de navigare, mai pe scurt, unul dintre cele mai performante. Scaune reglabile electric cu masaj, apasind acest buton, spatele imi este mingiiat de nota 10. Dar asta nu e tot, mai am si un frigider, ce-I drept, pentru el trebuie sa mai scoti din buzunar citeva mii de euro. Culmea o reprezinta aceasta functie, apasind acest buton, ma dau pe spate de parca sunt un rege. De ce nu? Regele AndreiJ

Pe bancheta din spate ma simt atat de confortabila incat nu mai vreau sa ies din masina. Cei care vor sa conduca singuri masina, pot alege versiunea cu ampatament scurt. Cel mai aratos element de la interior, dupa ceasul analogic montat pe consola centrala, este scrumiera. Chiar daca n-o s-o folositi niciodata, va veti mandri cu ea - e facuta din aluminiu lustruit cu atentie si stantata cu sigla Audi.

Urcindu-ma la volan primul lucru care m-a impresionat este confortul suspensiei. Masina atit de bine filtreaza toate denivelarile incit am impresia ca plutesc pe sosea. Acest lucru se datoreaza suspensiei pneumatice care are mai multe regimuri de reglare. Si inca ceva, luind in calcul ca aceasta masina are jante la 20 de inci, pot declara ca Audi A 8 are cea mai confortabila suspensie din clasa.

In modul dinamic, suspensia este mai coborata cu 10 mm, in modul auto, care se conecteaza daca masina merge cel putin 30 de secunde cu o viteza de peste 120 de km/h - garda la sol se reduce cu 20 mm. In modul lift, masina se ridica cu 25 de milimetri fata de inaltimea normala. Asta inseamna ca daca ai de urcat pe bordure, o poti face fara griji. Din meniul sistemului Drive Select se pot alege modurile de rulare normal, confort, sport si individual.

Si inca un lucru pe care il apreciez la aceasta clasa de masini in special la Audi A 8 este silentiozitatea interiorului. Desi sub capota este un propulsor diesel nu aud nici un zgomot. La aceasta contribuie calitatea buna a materialelor dar si geamurile laterale duplex care de altfel sunt optionale.

Cel mai slab propulsor este dieselul de 3,0l volum defortat care livreaza 204 CP. Acesta este urmat de unitatea cu acelasi volum dar de 250 CP. Versiunea diesel de top este V 8-ul de 4,2 l ce livreaza 350 CP, aceeasi care la Porsche dezvolta 380 CP. Benzinarele sunt 4 la numar, unul de 2,8l pe care nu-l recomand, urmat de unul TFSI de 3,0l si 290 CP. Mai exista si un benzinar de 4,2 l care la fel, nu este cea mai buna alegere iar virful de gama il reprezinta motorul biturbo V 8 de 4,0l si 520 CP. Cu aceasta herghelie, masina accelereaza pina la prima suta de km in 4,2 s. Ca un sportcar de rasa.

Iar acum sa facem o concluzie, dupa citeva ore de test pot sa declar ca Audi A 8 este una dintre cele mai bune in clasa sa. Imi place cum arata exteriorul, unul sobru, unul masculin. Imi place cum este la interior, calitatea materialelor dintre cele mai buna, iar gadjeturile de nota 10. Singurul lucru care ma deranjeaza este pretul, aceasta masina dotata cu un motor diesel de 3,0l volum costa 140 000 euro. Cu doar 20 000 euro in plus poti sa-ti cumperi un Bentley Continental. Atunci care ar fi argumentele in favoarea acestui automobil?


Niciun comentariu: